divendres, 14 de març del 2008

EL DIA DE LA MONA

El Diumenge de Rams els nois porten un palmó i les noies porten una palma. El dia de la mona és el dia 24 de març. La mona és un pastís amb ous de xocolata. La paraula "mona" vol dir "regal" en àrab. La mona de Pasqua és molt tradicional a Catalunya. Els ous representen el principi de la vida. El pastís de la mona conté els ingredients següents:ous, farina, sucre, aigua, pell ratllada de llimona, licor, ametlles, melmelada, fruita confitada i figures de xocolata. El padrí regala als seus fillols la mona amb el número d'ous corresponent a la seva edat.




Avui hem menjat la mona a l'aula d'acollida. Quan he arribat hi havia molta gent.
Tot els companys hem vingut a menjar la mona a l'hora del pati. Ens ho hem menjat tot! A mi no m'agrada la xocolata, però el meu millor amic s'ha menjat la meva part. Bones vacances de Pasqua a tothom!
TELMA (Portugal)

Avui he menjat pastís de mona de xocolata. Era molt bo! Avui a l'institut també celebrem el dia de l'elegància. Tots hem vingut vestits elegants. Les noies portaven faldilles i sabates de taló. Els nois portaven americana i corbata. Aprofitaré aquestes vacances per estudiar. He d'aprovar totes les assignatures per poder passar de curs. Bones vacances per a tothom!
TERESA (Portugal)

Al meu país també celebrem la Pasqua. El Diumenge de Rams anem a l´església amb les palmes i els palmons. El dia de la mona no mengem pastís. A l´escola fem vacances.Jo jugo amb els meus cosins i vaig a la piscina. Aquestes vacances aniré a BARCELONA a casa dels meus tiets. Menjarem la mona. A mi m´agrada molt la xocolata. A l´hora del pati hem menjat mona a l´aula d´acollida. Jo he menjat un tros de pastís i un ou petit de xocolata. Passeu unes bones vacances!!!!!!
MALENA (Perú)

Avui he menjat pastís de mona a l'aula d'acollida. El pastís era de xocolata. M'ha agradat molt. Era molt bo. També he menjat un conill petit de xocolata. Ens ho hem passat molt bé! Bones vacances!!!
EDIN (Colòmbia)